Sökordsmarknadsföring (Google Ads)
Använd dig av SEM för att få mer trafik till din webbsidaVad är Google Ads?
Google Ads är en snabb och flexibel marknadsföringsform där du kan starta och avsluta kampanjer när som helst. Du bestämmer själv hur mycket pengar du vill spendera och betalar bara när någon klickat på din annons. Det gör det enkelt att hålla koll på din marknadsföringsbudget. Du ser också resultatet av dina kampanjer i realtid vilket gör att du snabbt analysera om din kampanj är lyckad eller inte och göra justeringar därefter.
Varför är det lönsamt med Google Ads-annonsering?
Riktad annonsering - Du når dina specifika målgrupper genom faktorer som sökord, geografisk plats, språk och beteende. Det innebär att dina annonser visas för personer som är intresserade av dina produkter eller tjänster, vilket också kan öka konverteringsgraden.
Mätbart - Du får detaljerad information om klick, konverteringar och kostnader så du precis vet hur dina annonser presterar. Du kan utifrån den datan snabbt justera din annonsstrategi för att uppnå bättre resultat och maximera utfallet.
Flexibelt - Med Google Ads kan du skapa många typer av annonser, t ex textannonser, bildannonser och videoannonser. Genom de olika valmöjligheterna kan du nå ut till din målgrupp på sätt som passar dem.
Konkurrenskraftiga priser - Prissättningen för Google Ads fungerar som en auktion. Genom budgivning konkurrerar ditt företag med andra annonsörer om de bästa platserna. Priset på de sökord som är viktiga för dig beror på vilken konkurrens det är på just de orden. Så även med en begränsad annonsbudget kan du konkurrera om samma annonsplatser som större aktörer.
Vad är Google Shopping?
Google shopping ger din verksamhet ökad synlighet och potentiellt större försäljning, eftersom den som söker får ett direkt svar på sin fråga. Din annons består av både produktbild och pris, ofta precis det som kunder letar efter, och därför uppfattas din annons också som mycket relevant.
Det blir dessutom enkelt för kunden att jämföra produkter från olika försäljare på nätet, vilket leder till fler konverteringar och lönsamhet för dig som annonsör.
Google Shopping är en effektiv marknadsföringsform speciellt för dig med e-handel. Kunden får en bra överblick över din vara och kan enkelt klicka hem den. Dessutom är det ofta lägre pris på klicken med Google Shopping jämfört med Google Ads.
Du blir alltså både relevant och det förenklar köpprocessen för kunden, dessutom till en låg marknadsföringskostnad för dig.
Varför ta hjälp av en Google Ads-specialist?
En specialist sparar dig alltså både tid och pengar. Istället för att du ska lägga tiden och ha kunskapen så låter du någon med erfarenhet och kompetens hantera dina annonser på ett mer effektivt sätt.
Du vet vad det kostar
Det här med SEO/SEA är ingen picknick direkt. Vi vill att du ska tjäna mera pengar, för då tjänar vi mera pengar. Simple as that. Nedan hittar du ett smörgåsbord av möjligheter. I alla våra avtal ingår en viss mängd annonsering, inlänkar och tekniskajusteringar. Ju högre avtal, ju mer ingår. Detta har vi gjort för att du ska veta du behöver budgetera.
Vad betyder då allt detta?
SEO-analys
Detta är startpunkten. Vi går igenom din webbsida och kontrollerar vart den befinner sig SEO mässigt. Vi utgår från en checklista där vi stämmer av och ger sidan ett betyg.
Sökordsanalys
Vi går igenom data på vilka sökord som används mest, och hjälper dig hitta rätt sökord som folk faktiskt använder när dom söker på Google, och att dom är relevanta för din verksamhet.
Rapportering och uppföljning
Med detta så hjälper vi dig följa vårt arbete löpande. Vi skapar en rapport där du ser mätbara värden och kan följa dessa över tid. Det kan vara till exempel trafik på sidan, leads eller andra relevanta värden.
Inlänkar
Inlänkar är en viktig del av SEO. Vi hjälper dig med att hitta bästa sätten att få bra kvalitativa inlänkar till din sida som hjälper dig att ranka högre på Google.
Content monitoring
Vi övervakar ditt innehåll med automatiska processer som hjälper till att hålla den tekniska SEO'n på en hög nivå. Vi kollar t.ex. bilder, länkar och annat som är av vikt för SEO.
Telefon- och mailsupport
Du är välkommen att kontakta oss och få djuplodad konsulting rörande SEO.
Content
Vi hjälper dig att skapa innehåll såsom texter, produkttexter, kategoritexter och annat som hjälper dig att ranka högre på Google. Detta både på din egen sida och även externa sidor, vad som är mest lämpligt i ditt fall.
UX-design
Vi hjälper dig se över dina landningssidor, och tänker igenom hur användarna interagerar med dem för att optimera konverteringen. Vi hjälper dig också med A/B testning för att testa vilka ändringar som ger bäst effekt.
Trafikanalys
Din trafik till din sida är en viktig resurs att ta vara på. Vi analyserar den och vad besökaren klickade på för att komma till dig, och försöker förstärka dessa flöden för att öka din trafik.
Konkurrentanalys
Dina konkurenter är viktiga måttstockar var det gäller SEO. Vi gör en djuplodad analys dem för att anpassa både innehåll och sökorden optimalt.
Konverteringsspårning
Vi sätter upp avancerad spårning i Google Tag Manager för att kunna se varje steg som en besökare tar, varför och när dom konverterar och när dom inte gör det. Denna data blir ovärderlig när man tar beslut om sin marknadsföring.