West Art och Norrtälje Vatten & Avfall utvecklar Dina sidor

Efter att ha mottagit feedback från kunder och utifrån den ha genomgått ett antal olika workshops internt på NVAA samt ihop med oss på West Art har vi nu tillsammans byggt vidare på självservicetanken och lanserat ”Dina Sidor”. Du som privatkund kommer enkelt åt denna funktion genom att legitimera dig med BankID och företag genom att använda organisationsnummer och kundnummer.

Bakom inlogg har vi byggt upp en individuellt anpassad dashboard där du som kund får en tydlig översikt över dina abonnemang och fakturor. Där finns också en massa trevliga funktioner bland annat kan du beställa extra hämtning av sopor, slam, fett och latrin och lämna mätarställning för vatten. Är du osäker på nästa sophämtning kan du även se och ladda ned ditt aktuella sophämtningschema. Dina Sidor 1.0 är nu lanserade och fortsatt utveckling kommer att ske under hösten då vi bland annat skall jobba med en ny e-tjänst för ägarbyten samt en händelselogg.

Några ord om projektet från uppdragsgivare Fredrik Lindh och Hampus Franzén från NVAA:

Det bästa med det här projektet, förutom alla bra funktioner och användarvänliga designlösningar, har varit att vi har kunnat lösa så mycket tillsammans. Det har funnits en genuin teamkänsla och ett agilt arbetssätt som gjort att vi som kund kunnat påverka utvecklingen mer än vi är vana vid att kunna göra i IT-projekt. Tiden har utnyttjats på ett effektivt sätt utan att tumma på kreativiteten. Det har gjort att det gått snabbt och att vi är nöjda med resultatet.

Några ord om projektet från West Art:

Vi på West Art är glada att ha fått möjligheten att arbeta Norrtälje Vatten & Avfall. Det är alltid extra spännande och givande att få jobba nära hemmaplan och vara en del av utvecklingen inom vår egen region.

I projektet med Dina Sidor har vi haft en tydlig målbild från start. Genom att sätta upp klara och specifika mål har vi kunnat fokusera vår arbetsinsats och se till att vi når önskade resultat. Det har varit en viktig grundsten för att kunna leverera en högkvalitativ lösning till vår kund enl. gemensamt framtagen tidsplan.

Det som verkligen har gjort detta projekt extra roligt, är att vi har haft förmånen att samarbeta med flera personer i organisationen som varit involverade i utformningen av projektets olika funktioner. Detta har varit avgörande för att säkerställa att vår lösning verkligen hjälper och passar alla användare. Genom att få insikter och perspektiv från olika delar av organisationen har vi kunnat skapa en produkt som möter behoven hos både ägare och användare.

Nu ser vi fram emot hösten då vi kommer att fortsätta arbeta med Dina Sidor 2.0 där tjänster kring ägarbyte och en historiklogg kommer att vara vårt huvudfokus.

Tack för ert förtroende och vi ser fram emot att fortsätta vår framgångsrika samverkan.